Önálló intézmény marad a XIII. kerületi Ének-zenei és Testnevelési Általános Iskola. Erről az oktatásért felelős belügyminisztert apparátusától kaptak értesítést az érintettek, amelyben az áll, hogy elutasították a Közép-Pesti Tankerületi Központ előterjesztését, mely alapján a Dózsa György úti iskola beolvadt volna a Pannónia Német Nemzetiségi Kétnyelvű és Angol Nyelvet Oktató Általános Iskolába.
Az abszurd ötlet ellen mi is ágáltunk, ezért biztosítottunk helyszínt a szülői közösségeknek székhelyünkön, és ezért biztosítottunk kommunikációs szakmai segítséget Devánszki Kata személyében.
Az előzményekről:
– A képviselő-testület többsége áprilisi ülésén ellenezte a Közép-Pesti Tankerületi Központ javaslatát, miszerint a két intézményt összevonnák. Ennek indoka az volt, hogy a Tankerület érvei nem állták meg a helyüket, az Önkormányzat álláspontja szerint az iskola tanulólétszámának csökkenése a szisztematikusan rossz vezetőválasztásnak tudható be.
– Az összevonást az intézményekbe járó gyermekek szülei és az iskolák alkalmazotti közössége is ellenezte.
– Dr. Tóth József polgármester Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkárral való megbeszélésén személyesen is érvelt iskolák önálló intézményként való megtartása mellett.
– A képviselő-testület májusi ülésén a Tankerületi Központ újabb javaslatát tárgyalta, miszerint a Dózsa György úti iskolát a Pannónia utcai iskola tagintézményévé tennék. A XIII. kerületi Önkormányzat képviselő-testülete egyhangúlag úgy döntött, hogy ezt a javaslatot sem tartja elfogadhatónak.
-A legújabb fejlemény az, hogy hiába akarta az állami Közép-Pesti Tankerületi Központ korában megszüntetni, majd tagintézménnyé tenni az Ének-zenei és Testnevelési Általános Iskolát, marad önálló, miután a belügyminiszter nevében eljárva az államtitkár nem támogatta a Tankerületi Központ előterjesztését.
A két XIII. kerületi oktatási intézmény a polgármester, a képviselő-testület, a tanárok és a szülők összefogásának eredményeként megmenekült az összevonástól.
Azonban a Dózsa iskola kálváriája folytatódik.